De Nederlandse logistieke sector heeft een belangrijke positie verworven in Europa. Om onderscheidend te blijven, is het noodzakelijk dat medewerkers in deze sector optimaal zaken kunnen doen met internationale handelspartners. Daarom richten wij ons tijdens onze taaltrainingen voor de logistieke sector op de communicatievaardigheden die in deze specifieke bedrijfssituatie essentieel zijn.
Onze trainers bespreken vooraf met u wat u met de training wilt bereiken. Daarbij besteden zij aandacht aan uw bedrijf, functie, doelstelling, wensen en uw instapniveau. Tijdens de taaltraining leren de deelnemers zakelijk en zelfverzekerd te communiceren in de doeltaal.
Deze trainingen worden afgestemd op de wensen en doelen van uw bedrijf en kunnen bijvoorbeeld bestaan uit:
- opbouwen van een branche- en bedrijfsspecifieke woordenschat;
- verbeteren en professionaliseren van spreek- en schrijfvaardigheid;
- voeren van zakelijke gesprekken en onderhandelingen;
- oefenen van zakelijke telefoongesprekken;
- actief deelnemen aan vergaderingen en discussies;
- geven van presentaties;
- schrijven van e-mails en andere functie gerelateerde teksten;
- kennis van de omgangsvormen, zakelijke etiquette en (bedrijfs-) cultuur;
- kennis toepassen in praktijkgerichte gesprekssituaties;
- opfrissen en uitbreiden van de grammaticale kennis;
- eigen onderwerpen.
Daarnaast besteden wij ook aandacht aan het voeren van informele en sociale gesprekken. Uw tijd is kostbaar; door onze flexibele en op uw bedrijf toegepaste manier van trainen kunnen wij zeer snel en concreet resultaat behalen. Bovendien maken wij in overleg een planning die geheel zal worden afgestemd op de agenda en wensen van de deelnemer(s).